Laser Focus 2014

Laser Focus 2014

The new year begins with the new challenge. Happy new year 2014. The times twinkling and the life is always changing. Some people come, some people go. Just be thankful for those who are still beside you right now.

Learn to enjoy everything that happens in your life, no matter what it is. Because it’s much easier when you do. Life’s like sailing. You’re better to enjoy your journey on the ship instead of waiting to reach the destination. 2014 is my destination to got a pleasure, stronger, healthy, and much money… and looking for ‘jodoh’ also. :P

Sometimes you have to push the reset button and start over. Don’t let your history stop your destiny!

But this is the real life. You dont always get what you want, and things don’t always go your way. If you want something to change, you must start that change! You can’t just sit and wait until something is changed. All life tests are just preparation for something bigger in the future. Stay upbeat! The world belongs to the energetic!

The positive thinking leads to positive actions. Positive actions lead to positive results. Keep it positive & go for your dreams! If you can’t fly then run, can’t run then walk, can’t walk then crawl. Remember: “Whatever you do, keep moving forward!”

You’ll see your life is more beautiful than you can imagine, if you let Allah work everything in you, through you. Just Do what you love, not what will make people love you. Enjoy life more, love who and how you are.

Expect more from yourself but less from others and never share your dream with people who can’t help you get it done. Keep your hard work, excitement, and laser-focus!

The best way to have a good idea is to have lots of ideas. Keep Thinking and happy new year 2014.

 

Posted in PeRsoNaL, semasa | Leave a comment

Penghasut

Biasanya anda akan mencari cahaya apabila ia mulai gelap. Hanya merindui matahari ketika ia mula bersalji. Hanya tahu ada cinta setelah membiarkannya pergi. Hanya benci jalan raya apabila anda merindui rumah dan keluarga.

Hanya merenung di bahagian atas rumah melihat kipas sedang berpusing ketika fikiran kosong melayang sambil berharap anda akan membina impian masa lalu.

Tetapi impian menjadi perlahan dan kenangan pergi begitu pantas. Harapan bukan macam bayang-bayang. Muncul dan hilang. Penghasut paling dekat adalah hati yang berbisik memori. Terus kita tunggu, sampai sekarang tak datang-datang.

Sekarang sudah mahu 2014 dan kau masih gagah. “sambil tepuk bahu sendiri”.

Kau dapat lihat Dia ketika kau menutup mata. Mungkin suatu hari nanti kau akan faham mengapa semua yang datang akan hilang. Dalam hidup ni ada makhluk yang harus kita temui untuk kita tinggalkan dan ada peristiwa yang harus kita alami untuk kita lupakan.

Si Penghasut merenung siling dalam gelap seolah melihat perasaan usang yang kosong dalam hati. Cinta yang datang perlahan dan pergi begitu pantas sekali.

Ada baiknya kau melihat ketika kau sedang tidur. Barangkali lebih indah. Kalau tak indah sekalipun, ianya cuma mimpi yang tidak perlu kau khuatiri.

Menyimpan sayang beliau yang terlalu banyak sehingga membawa kau menyelam terlalu dalam. Moga Tuhan bantu kau padamkan segalanya supaya kau lebih ikhlas.

Moga kau bahagia abadi.

Penghasut

 

Posted in Maroyan | Leave a comment

Kejadian ke-26

Kejadian ke 26 terjadi pada 12.12.13. Maka meningkatlah satu lagi faktor kedewasaan sebagai khalifah muka bumi. Syukur Alhamdulillah atas kurnian Ruh yang Agung. Masih mampu senyum didepan cermin sambil tunjuk ‘peace’.

Hari ini, hari jadi ku. Bertambah lagi umur ku. Entah kan dosa atau pahala yang bertambah. Masa yang kian laju dan semakin cemburu. Detik waktu hari berlalu bagai mimpi semalam. Segar dalam ingatan, ada juga yang terlupus dimamah umur. Ingat kan aku jika terlupa kamu.

Ya kamu dan kamu dan kamu semua. Semakin hidup ini dewasa, semakin kita tak peduli sangat pasal orang. Semakin sibuk dengan kehidupan sampai aku lupa kalian. sibuk bangat hal kerja sampai lupa bertanya khabar mu di mana. Lantas detik masa yang sibuk itu kita lupa dan terus melupakan mereka. Dan mereka itu juga sibuk dengan kehidupan masing-masing.

masing masing juga sibuk.

Dewasa ini memang golongan yang sibuk. Anak bini mesti mau jaga. Masa untuk keluarga dan diri sendiri.. Kawan-kawan bukan lagi nombor satu macam dulu. Cuma ada masa kita mesti mau happy bergembira macam dulu kala.

Jiwa muda dan sentiasa rasa comel.

Semoga lu orang hidup gembira. Lu happy wa pun epy maaa.

“Selamat hari jadi bro!” sambil tepuk bahu sendiri.

happy birthday

Posted in PeRsoNaL | Leave a comment

Bicara Si Penipu

Kadang kadang kau tak tahu apa sebenarnya yang ingin kau sampaikan. Luahan perasaan memang perkara macam bangang yang selalu berakhir dengan rasa kecewa. Manakala perkara-perkara berbentuk penerimaan pula langsung tak memberi kesan terhadap jiwa raga. Seolah tiada perasaan langsung. Malah mungkin kejam.

Atau kadang-kadang kita tak sedar yang terbaik depan mata. Sampai satu masa kita tersedar dan si dia dah pun blah. Masa tu baru kau tahu yang kau bodoh sungguh. Seolah kau tak pernah belajar dari masa lampau.

Jawapan yang aku perlukan saat ini ialah bila benda ni nak berakhir dengan aman. Aku tak mampu nak jaga hati semua orang. Pasti ada jiwa-jiwa yang terobek. Kadang-kadang memang ada perasaan mahu cuba-cuba suka. Tapi hati masih belum jumpa posisi rusuk kiri paling tepat.

Aku cuma perlu masa untuk menghakis rasa penipuan ke atas diri sendiri. Rasa seperti tidak ada bunga mampu kembang dalam taman hati yang kering kontang. kosong bersawang terkunci rapat.

Apa kau masih cinta dia lagi? sampai tidak mahu orang lain terpelosok dalam hati kau itu. Boleh jadi itu adalah harapan paling bodoh yang sering kau dambakan. iya.. paling bodoh. bawa bertenang dan dengarlah rock.

Atau sebenarnya kau penakut untuk rasa kehilangan.

Si Penipu yang tak tahu sama ada dia menipu atau tidak.

Love is just a lie

Sometimes, the best way to prevent your heart from getting broken, is to act like you don’t have one.

Posted in Maroyan, PeRsoNaL | 2 Comments

Jalan Hidup

Jalan2 cari makan

Memang ada jalan yang lurus tapi tak semuanya tulus. Ada juga yang melencong tapi jangan sampai terbabas. Kadang kadang ada jalan hidup bermain selamat, hidup mudah dan senang, jalan hitam dan putih. Tapi aku suka pilih jalan untuk menikmati hidup. Jatuh dan bangun, suka dan duka, rindu dan kecewa. Perasaan itu suatu nikmat yang agung.

Jadi manusia memang perlu jalan hidup. Sama ada terpaksa atau benar-benar suka. Semua itu pilihan. Pilihan untuk kau gembira atau sekadar senyuman palsu. Terlalu bebas pula boleh buat kau merana. Harus bersempadan. Harus ingat jalan pulang yakni ‘Hakikat Insan’.

Hidup hidup hidup

Berputar bagai roda sepanjang hidup didunia kita di uji. Setiap kejadian dan peristiwa yang tidak sia-sia. Ada pelajaran dan pengajaran didalamnya. Ternyata kehidupan ini memang seorang guru yang baik.

Taktala bunga gugur, maka buah pun subur, Apabila badan lebur, nescaya roh pun berkembang segar. Maut yang diiringi dengan hidup yang lebih bernilai sebagaimana bunga gugur diiringi buah yang enak.

Segalanya adalah pilihan. Bagai sepohon kayu yang daunnya rimbun. lebat bunganya serta buahnya. Dan hasilnya itulah digelar ‘makrifatullah’. Satu tahap kemajuan rohaniah yang tertinggi hingga dapat benar-benar mengenal Allah dan rahsia tersembunyi.

Hari hari kau semakin dewasa. Punya hotak yang bisa bicara terhadap diri sendiri. Dan persetan itu memang sentiasa berbisik. Tatkala di atas tilam yang empuk masih lupa menyebut kalimah agung. ‘Lailahaillallah’.

Posted in PeRsoNaL, اسلم اتو انداه | 3 Comments